caraudiohifi caraudiohifi

Gönderen Konu: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI  (Okunma sayısı 6941 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ZET

  • Audiophile Tecrübe
  • Subwoofer
  • *****
  • İleti: 1827
  • Pazar Yeri Referans Puanı 1
  • Yas: 46
    Nerden: OKAN / zonguldak
  • Paylaşmak Güzeldir
DİKKAT

BU KONU BİLGİ AMAÇLIDIR.

UYGULAMA AŞAMASINDA İŞLEMLER UZMAN KİŞİLER TARAFINDAN YAPILMALIDIR.




BİLDİĞİNİZ ÜZERE ARAÇLARIMIZDA BULUNAN SES SİSTEMİ CİHAZLARI VE ÖZELLİKLEDE KISACA AMPLİ OLARAK TABİR ETTİĞİMİZ CİHAZLARIMZ OLDUKÇA FAZLA ENERJİ TÜKETMEKTEDİR VE BU ENERJİ İHTİYACINI'DA ARACIMIZIN AKÜ'SÜNDEN KARŞILAMAKTADIR.

KURDUĞUMUZ SES SİSTEMİNİN TEKNİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE ARACIMIZIN AKÜ'SÜ HIZLI YADA YAVAŞ AMA MUTLAK BİR ŞEKİLDE (DEŞARJ) ENERJİ BOŞALMA KONUMUNA GEÇMEKTEDİR NETİCE İTİBARİYLEDE  ARACI ÇALIŞTIRACAK GÜÇ TÜKENECEKTİR.
AKÜNÜN TAMAMEN DEŞARJ OLMASI AKÜYE ZARAR VERİRİP ÖMRÜNÜ KISALTIR

ALTERNATİF OLARAK ARAÇLARA 2'Cİ AKÜ TAKILMAKTA AMA 2'Cİ AKÜ TAKILIRKEN AKÜLERİN AYNI DEĞERDE OLMASI GEREKMEKTE

TABİKİ 2'Cİ AKÜ TAKILABİLİR AMA 2 AKÜ TAKILDIĞINDA SÖYLE BİR SORUN ÇIKMAKTADIR
SİSTEM 2'Cİ AKÜNÜN ENERJİSİNİ BİTİRDİKTEN SONRA MOTOR AKÜSÜNÜ TÜKETMEYE DEVAM EDECEKTİR AYRICA TAKTIĞIMIZ AKÜ'NÜN İÇ BOŞALIMI BİRBİRİNDEN  FARKLI OLDUĞUNDA ŞARJ ESNASINDA ERKEN DOLAN AKÜ'NÜN VOLTAJINI KABUL EDEREK ŞARJI KESECEK DİĞER AKÜNÜZ ŞARJ OLMAYACAKTIR.
2 AKÜ'NÜN STABİL BİR ŞEKİLDE ÇALIŞMASI İÇİN İZOLATÖR DİYE ADLANDIRILAN EKİPMANA İHTİYAÇ VARDIR.




ÖRNEK


40A akü iç direnci 10 ohm olsun. 180A akü iç direnci 200 ohm olsun. Aküler eşit şarj ile 13V seviyesinde farzedelim. Yük bindiğinde voltaj 12V seviyesine düşsün (iç dirençlerden dolayı)

Voltaj düşüşüne göre akım çekimi iki aküye göre

- 40A akü için
( 13v - 12v ) / 10 = 0,1A

- 180A akü için
( 13v - 12v ) / 200 = 0,005A

Arada 20 kat fark var. 40A aküden daha fazla akım çekilecek ve erken boşalacaktır.

40A akü erken boşaldığı voltajı daha düşük olacaktır. Bu durumda 180A akü 40A olanı şarj etmeye çalışacaktır. Şarj olayı da her zaman kayıplıdır yani akü her şarj'da ömür kaybeder İç dirençler sebebiyle bu kayıplar çok aşırı olacak ve bu durum akülerin ömrünü kısaltacaktır .




İZOLATÖR





İZOLATÖRÜN GÖREVİ AKÜLERİN BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ ŞEKİLDE ÇALIŞMASINI SAĞLAMAKTIR.

KISACA AKÜLERİN BİRBİRLERİNİ DESARJ ETMESİNİ ENGELLER VE BOŞALAN AKÜNÜN ŞARJ OLMASINI SAĞLAR.

İZOLATÖR ALIRKEN ARAÇ ALTERNATÖRÜNÜN AMPER DEĞERİNE GÖRE SEÇİM YAPIN VE

DÜŞÜK AKIM KORUMASINA SAHİP OLANLARI TERCİH EDİNİZ



İZOLATÖR BAĞLANTI ŞEMASI




KONU HER TÜRLÜ TEKNİK DESTEĞE AÇIKTIR
« Son Düzenleme: 04 Mart 2017, 22:17:09 Gönderen: ZET »
YA ÖRS OLACAK SAĞLAM DURACAKSIN YADA ÇEKİÇ OLACAK ZAMANIN'DA VURACAKSIN

Çevrimdışı ittigenli

  • Tweeter
  • **
  • İleti: 32
  • Pazar Yeri Referans Puanı 0
  • Nerden: schweiz
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #1 : 26 Şubat 2017, 17:24:57 »
Konu icin tesekkürler abi:) ben  1 yil izalatörsüz 2 akü kullanmistim.atabayi sattim seti icinden söktüm.2.yeni aldigim 100 ah exide marka akü bozuldu.kulöafigim sadece 7 8 ay kadardi.sarj olmuyodu.bunun izalatörle bi alakasi varmiydi.cünki ben herhangi bi akü bpsalma gibi bi sorun yasamamistim.eyer o akü sansima öle bozulduysa ben gene izalatörsüz baglicam

Çevrimdışı ZET

  • Audiophile Tecrübe
  • Subwoofer
  • *****
  • İleti: 1827
  • Pazar Yeri Referans Puanı 1
  • Yas: 46
    Nerden: OKAN / zonguldak
  • Paylaşmak Güzeldir
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #2 : 26 Şubat 2017, 17:41:07 »
Konu icin tesekkürler abi:) ben  1 yil izalatörsüz 2 akü kullanmistim.atabayi sattim seti icinden söktüm.2.yeni aldigim 100 ah exide marka akü bozuldu.kulöafigim sadece 7 8 ay kadardi.sarj olmuyodu.bunun izalatörle bi alakasi varmiydi.cünki ben herhangi bi akü bpsalma gibi bi sorun yasamamistim.eyer o akü sansima öle bozulduysa ben gene izalatörsüz baglicam

Sorun yaşanmayabilir tabiki çünki çift akü taktığında kullanım süresi uzuyor normalde şarj 1 saat gidiyorsa diğer aküyü deşarj ettiği için bu süre 2 saate çıkıyor ama kesinlikle ve kesinlikle akü şarj ve deşarj'da ömrü kısalıyor akü kimyasal bir işlem anlatansam uzun sürecek akünün tam dolu olmaması yada yarı dolu olması akünün kimyasal yapısını bozmakta bu nedenle akü ömrü kısalmaktadır.
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2017, 17:42:16 Gönderen: ZET »
YA ÖRS OLACAK SAĞLAM DURACAKSIN YADA ÇEKİÇ OLACAK ZAMANIN'DA VURACAKSIN

Çevrimdışı safakbayram

  • Midrange
  • ***
  • İleti: 89
  • Pazar Yeri Referans Puanı 1
  • Yas: 30
    Nerden: trabzon
  • korsan hamsi kefal avında
    • www.trabzongumus.com
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #3 : 28 Şubat 2017, 22:06:30 »
bir takım bilgilerin doğru olduğu gibi en öenmli nokta yanlış bilgilendirilmiş. izalatör iki aküyü birbirinden ayırıyor evet ancak kontak açıldığında veya ayrı bir butonla araç çalışır duruma geçtiğinde izalatöre tetik ceyranı verilirki aküleri birbirine bağlasın ve şarj işlemi iki akü içinde devam etsin. izalatörün asıl amacı akülerin iç direncinden dolayı araç çalışmaz konumda iken birbirini deşarj etmemeleri içindir.
ana ünite : pioneer deh-8600mp network mod
component : ınfinity ref 6530 cs
component amplifikatör : audison lrx 4.300
subwoofer : jbl gto-804 X 2 adet
subwoofer amplifikatör : audison lrx 1.400
alt yapı : 0 awg power cable + 4 awg power cable + 1 farad capasitör

Çevrimdışı ZET

  • Audiophile Tecrübe
  • Subwoofer
  • *****
  • İleti: 1827
  • Pazar Yeri Referans Puanı 1
  • Yas: 46
    Nerden: OKAN / zonguldak
  • Paylaşmak Güzeldir
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #4 : 01 Mart 2017, 15:36:35 »
bir takım bilgilerin doğru olduğu gibi en öenmli nokta yanlış bilgilendirilmiş. izalatör iki aküyü birbirinden ayırıyor evet ancak kontak açıldığında veya ayrı bir butonla araç çalışır duruma geçtiğinde izalatöre tetik ceyranı verilirki aküleri birbirine bağlasın ve şarj işlemi iki akü içinde devam etsin. izalatörün asıl amacı akülerin iç direncinden dolayı araç çalışmaz konumda iken birbirini deşarj etmemeleri içindir.

Haklısınız izolatöre tetik kablosu veriliyor resimde kafa karışıklığı olmasın diye bunu koymadım ama neticede bu işlemler konuya vakıf ehil kişilerce yapılmalı.bilgi için teşekkürler
« Son Düzenleme: 01 Mart 2017, 15:57:23 Gönderen: ZET »
YA ÖRS OLACAK SAĞLAM DURACAKSIN YADA ÇEKİÇ OLACAK ZAMANIN'DA VURACAKSIN

Çevrimdışı BOMBACI MÜLAYİM

  • Midwoofer
  • ****
  • İleti: 482
  • Pazar Yeri Referans Puanı 0
  • Yas: 25
    Nerden: SİVAS
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #5 : 29 Haziran 2017, 01:01:58 »
Farklı bir soru sorayım,her iki aküde birebir aynı olsa izolatöre gerek kalır mı?

Çevrimdışı Mikailhan26

  • Tweeter
  • **
  • İleti: 54
  • Pazar Yeri Referans Puanı 0
  • Yas: 21
    Nerden: Kütahya Gediz
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #6 : 02 Temmuz 2017, 15:47:03 »
Farklı bir soru sorayım,her iki aküde birebir aynı olsa izolatöre gerek kalır mı?
Kalır abi

Çevrimdışı dreamfactions

  • Tweeter
  • **
  • İleti: 25
  • Pazar Yeri Referans Puanı 0
  • Yas: 33
    Nerden: bursa
  • DreamFaction
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #7 : 06 Eylül 2017, 12:11:10 »
Peki akulerin sarj (dolmasi) olayi akuler birbirine baglaniyorsa calistiktan sonra ilk akuyu doladurqcak ve diger akiyu doldurmayacakmi
Ana ünite : Alpine 9887r
Component: alpine spx 177r
Component: alpine spx 137 r
Subwoofer : alpine swx 1042d
Streo amfi : alpine pdx 4.100
Mono amfi : kicker 750.1
Kablolama : 2 awg kaynak elyapımı
İzolasyon   : erkurt
Bağlantı    : pasif

Çevrimdışı fatih çelikçi

  • Buzzer
  • *
  • İleti: 4
  • Pazar Yeri Referans Puanı 0
  • Nerden:
Ynt: ARAÇTA ÇİFT AKÜ KULLANIMI VE İZOLATÖR BAĞLANTISI
« Yanıtla #8 : 19 Haziran 2019, 12:24:28 »
Selamlar arkadaşlar.
Aracımda Sony xm gs4 ve xm gs100 iki adet amfi var.
1 adet 2000w 500rms Sony gsw121 sub ve 2 takım xs gs6921 oval hoparlör mevcut.
72 amper banner akü ile Şuana kadar Bir akü çokmesi yada marş yapamama ile ilgili bir sorun yaşamadım.
Sistemi tam olarak aynı bileşenlerin 2 katı ile guncelleyecegim.
Yani 2 adet gs4 ve 2 adet gs100 amfi.
4 adet 6921 120 rms oval ve 2 adet gsw121 subwoofer olacak.
Benim sorum sistemi beslemek için mevcut aküyü 100 amper jel ile değiştirsem yetermi yoksa arkaya ilave bir akü ve araya izalator almalımiyim.
Yada daha önce 4 amfi ile sistem kurmuş ve sorun yaşamamış bir arkadaşım cevap verebilirim.

 

caraudiohifi